REFLEXIÓ SOBRE EL POTENCIAL EDUCATIU D'AQUESTS DISPOSITIUS A L'AULA
Després de
visualitzar els recursos treballats a classe, hem arribat a la conclusió de la
gran importància que comporta el fet d'utilitzar els dispositius digitals a
l’aula.
Com a futurs
educadors/es, creiem que el sistema educatiu s’hauria d’anar adaptant a la
societat que l’envolta, és a dir, que hauria d’anar acord amb la innovació de
les noves tecnologies i que els alumnes poguessin complir el que diu el currículum
dins de l’apartat de “Competències digitals”.
Llavors ens
preguntem: “Per què és important potenciar aquests dispositius digitals a
l’aula?". Considerem que potenciar aquests dispositius a l’aula comporta
un desenvolupament positiu tant pels alumnes, com pels professors i les
famílies, ja que gràcies a aquesta utilització la coordinació
alumne-docent-família és veurà afavorida. A més a més, l’alumne tindrà tots
aquells coneixements que necessiti a l’abast i podrà disposar d’ells quan
vulgui, on vulgui, i com vulgui. És a dir, fora de l’aula podrà accedir als
continguts que s’han treballat a classe en qualsevol moment i en el format que
li vagi millor per al seu estil d’aprenentatge i modificar-ho a la seva manera.
Per tant, aquests dispositius són flexibles i personals. També, és molt útil
per als alumnes amb qualsevol deficiència, ja que mitjançant aplicacions els
permet seguir el ritme de la resta dels seus companys. Pel que fa a la feina
del professor, també és veuria beneficiada ja que podria compartir els
continguts amb els alumnes, i a l’hora d’avaluar l’aprenentatge ho podrà
realitzar més ràpidament. D’aquesta manera, podrà dedicar-li més temps als seus
alumnes.
Per una altra
banda, si aquestes innovacions no s’aprofiten i no se’n fan ús, i per tant, es
continua amb una educació totalment aliena a aquest fet, pot provocar que
augmenti la distància entre la realitat de l’alumne i el sistema educatiu. A
més a més, però, si els centres educatius volen potenciar aquests dispositius a
l’aula, haurien d’oferir orientacions del bon ús d’aquests tant per als
alumnes, com per als professors i famílies.
Per acabar, volem
destacar que tant l’educació com la societat haurien de caminar junts, és a
dir, que l’educació no es quedés en cap moment endarrerida perquè provocaria la
desmotivació de l’alumne, i aquest es distanciaria del que és el món educatiu
ja que es veuria descompensat els seus conceptes amb els del professor.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada