dilluns, 9 de novembre del 2015

Mapa conceptual: COM EXPLOTAR ELS DISPOSITIUS MÒBILS A L'AULA


REFLEXIÓ SOBRE EL POTENCIAL EDUCATIU D'AQUESTS DISPOSITIUS A L'AULA



Després de visualitzar els recursos treballats a classe, hem arribat a la conclusió de la gran importància que comporta el fet d'utilitzar els dispositius digitals a l’aula.
Com a futurs educadors/es, creiem que el sistema educatiu s’hauria d’anar adaptant a la societat que l’envolta, és a dir, que hauria d’anar acord amb la innovació de les noves tecnologies i que els alumnes poguessin complir el que diu el currículum dins de l’apartat de “Competències digitals”.   
Llavors ens preguntem: “Per què és important potenciar aquests dispositius digitals a l’aula?". Considerem que potenciar aquests dispositius a l’aula comporta un desenvolupament positiu tant pels alumnes, com pels professors i les famílies, ja que gràcies a aquesta utilització la coordinació alumne-docent-família és veurà afavorida. A més a més, l’alumne tindrà tots aquells coneixements que necessiti a l’abast i podrà disposar d’ells quan vulgui, on vulgui, i com vulgui. És a dir, fora de l’aula podrà accedir als continguts que s’han treballat a classe en qualsevol moment i en el format que li vagi millor per al seu estil d’aprenentatge i modificar-ho a la seva manera. Per tant, aquests dispositius són flexibles i personals. També, és molt útil per als alumnes amb qualsevol deficiència, ja que mitjançant aplicacions els permet seguir el ritme de la resta dels seus companys. Pel que fa a la feina del professor, també és veuria beneficiada ja que podria compartir els continguts amb els alumnes, i a l’hora d’avaluar l’aprenentatge ho podrà realitzar més ràpidament. D’aquesta manera, podrà dedicar-li més temps als seus alumnes.
Per una altra banda, si aquestes innovacions no s’aprofiten i no se’n fan ús, i per tant, es continua amb una educació totalment aliena a aquest fet, pot provocar que augmenti la distància entre la realitat de l’alumne i el sistema educatiu. A més a més, però, si els centres educatius volen potenciar aquests dispositius a l’aula, haurien d’oferir orientacions del bon ús d’aquests tant per als alumnes, com per als professors i famílies.
Per acabar, volem destacar que tant l’educació com la societat haurien de caminar junts, és a dir, que l’educació no es quedés en cap moment endarrerida perquè provocaria la desmotivació de l’alumne, i aquest es distanciaria del que és el món educatiu ja que es veuria descompensat els seus conceptes amb els del professor.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada