dimarts, 1 de desembre del 2015

REFLEXIÓ SOBRE ELS ''RECURSOS EDUCATIUS OBERTS''


Els recursos educatius oberts (OER) són, com el seu nom indica, recursos públics destinats al món educatiu que pretén crear una petita xarxa d'elements d'aprenentatge, d'ensenyament i d'investigació. La característica principal, és que són lliures i per tant, es poden obrir i treballar des de qualsevol plataforma com: Windows, Mac i Linux.

Així doncs, per a què un recurs educatiu obert es consideri com a tal, ha de complir els tres següents aspectes:

1) Aspectes tècnics, el seu software o programari ha de ser lliure.
2) Aspectes metodològics, seria el que formaria part del disseny del propi recurs.
3) Aspectes legals, el recurs ha de tenir una llicència específica.

Aquests recursos tenen una finalitat educativa, és a dir, fomenten, comparteixen i donen la possibilitat d'una recerca sobre els continguts d'aprenentatge que es vulguin impartir a l'aula. Així, els alumnes poden ser partícips i tenir una actitud activa.

Els recursos educatius oberts, es diferencien de la resta pels diversos beneficis que ofereix. Alguns d'aquests serien per exemple, la compatibilitat de la plataforma, és a dir, segons la plataforma de la qual disposin sempre podran utilitzar aquests recursos. A més a més, existeix la possibilitat de dissenyar-lo de manera personificada i així adaptar-ho a l'alumne per a què aquest ho aprengui amb més facilitat. També, l'avantatge de que sigui públic i lliure dóna l'oportunitat d'accés a tota persona que es trobi a la xarxa.

Per acabar, alguns exemples de recursos educatius oberts, que ofereixen la possibilitat de crear recursos interactius són: Jclick, Educaplay, EducaLIM, LAMS, Squeak, etc.  

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada