dilluns, 30 de novembre del 2015

REFLEXIÓ DEL “FLIPPED CLASSROOM”

Després de treballar el tema del “Flipped Classroom” a l’aula, podem definir aquesta metodologia com un nou mètode oposat al model tradicional. És a dir, enlloc de que el professor expliqui durant una hora seguida i llavors els alumnes facin la part pràctica a casa, amb aquesta metodologia el que es vol aconseguir és que els alumnes treballin el contingut teòric a casa i quan arribin a l’escola es posi en comú i es solucionin els possibles dubtes que hagin tingut. En definitiva, és la classe invertida al format tradicional, amb la qual cosa el mètode passa de ser mestrecentrista a alumnecentrista.
Nosaltres com a futures professionals en el món de l’educació, considerem que aquest mètode d’ensenyament és bastant adequat, ja que trobem més avantatges que es sobreposen a alguns inconvenients. Des del nostre punt de vista, alguns dels avantatges que proporciona el “Flipped Classroom” són:
  •         Els alumnes tenen més temps per resoldre dubtes en petits grups.
  •         El professor interactua més amb els alumnes, té una atenció més personalitzada.
  •     Considerem que els nens quan realment aprenen és practicant. Per tant, aquesta metodologia, ho aconsegueix, fent que hi hagi més temps per les classes pràctiques.
  •      Els pares poden veure la matèria que es realitza a l’aula.
  •       L’aprenentatge és més actiu, ja que els alumnes poden interactuar entre ells i amb el professor.
  •         Cada alumne aprèn al seu ritme, i es fa responsable del seu propi aprenentatge.

Per altra banda, però, també existeixen alguns aspectes importants que s’oposen als anteriors, de manera que fan que aquesta metodologia no es dugui a terme. En són exemple:
  •         Tots els alumnes, per desgràcia, no disposen de tots els recursos necessaris per dur-ho a terme.
  •      Alguns nens poden anar desmotivats a classe, ja que saben el que es treballarà a l’aula el dia següent.
  •     També pot ser, que els alumnes no es mirin el contingut que es vulgui treballar a classe i trenqui la dinàmica de l’aula.


En resum, considerem que aquesta metodologia pot ser afectiva en l’aprenentatge de l’alumne ja que va acord amb les innovacions tecnològiques. Així doncs, es podrà captar més l’atenció de l’alumnat, però sempre serà necessari la feina del professorat responsable, que estarà format per fer-ne un bon ús i una bona recerca dels diferents recursos. També volem destacar que per a que aquest mètode funcioni, hi ha d’haver una bona coordinació família-escola. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada